Espace Presse

Kit Presse

Content

À propos de WABCO

WABCO (coté à la Bourse de New York-NYSE sous le symbole WBC) est un des plus grands équipementiers mondiaux de systèmes de sécurité et de contrôle pour véhicules industriels. Fondé depuis presque 150 ans, WABCO continue à être un pionnier au niveau des technologies électroniques, mécaniques et mécatroniques de freinage, de stabilité et de systèmes de transmission pour les constructeurs de camions, d’autobus et de remorques du monde entier. Avec un chiffre d’affaires de 2,6 milliards de US$ en 2015, le siège de WABCO est basé à Bruxelles, Belgique. Pour plus d’informations, visitez notre site www.wabco-auto.com

À propos de Meritor WABCO

Meritor WABCO is a North American joint venture focused on the development and delivery of proven, integrated safety technology and efficiency components. These include braking systems and controls, active safety systems, and suspension and control systems for commercial vehicles in North America. Two leading global suppliers back Meritor WABCO, each with more than 100-year legacies. Meritor, Inc. (NYSE:MTOR), a supplier of drivetrain, mobility, braking and aftermarket solutions for commercial vehicle and industrial markets, provides the JV the industry’s most extensive service and support network; while WABCO Automotive Control Systems, Inc., a wholly-owned subsidiary of WABCO Holdings, Inc. (NYSE:WBC), provides breakthrough technologies and control systems for the safety and efficiency of commercial vehicles. For more information, visit meritorwabco.com.

Click here for more information about WABCO's product portfolio WABCO Product and Systems